Instrukcja dziaalnoci szkoleniowo metodycznej zaczniki

background image

FORMY DZIAŁALNOŚCI SZKOLENIOWO-METODYCZNEJ

Załącznik nr 1

43

Lp.

FORMA

SZCZEBEL DOWODZENIA

SZKOLNICTWO

WOJSKOWE

SG WP

RSZ

ZT

ODDZIAŁ

BATALION

KOMPANIA

PLUTON

DRU

ŻYNA

1.

Konferencja

szkoleniowo-metodyczna

X

X

2.

Narada

szkoleniowo-metodyczna

X

X

X

X

X

3.

Opracowanie materiałów

szkoleniowo-metodycznych

X

X

X

X

X

X

4.

Kurs

szkoleniowo-metodyczny

X

X

X

X

1

5.

Kurs

instruktorsko-metodyczny

X

X

6.

Ćwiczenie

instruktażowo-metodyczne

X

X

X

7.

Zajęcia

instruktażowo-metodyczne

X

X

X

X

8.

Zajęcia

instruktorsko-metodyczne

X

X

X

X

X

9.

Metodyczne

zajęcia grupowe

X

X

X

X

X

X

X

10.

Metodyczne

zajęcia pokazowe

X

X

X

X

X

X

X

11.

Instruktaż

X

X

X

X

X

X

X

X

X

12.

Samokształcenie

X

X

X

X

X

X

X

X

X

1

Tylko w Akademiach i WSO.

43

43

background image

ME

TODY DZIAŁALNOŚCI SZKOLENIOWEJ I METODYCZNEJ

Załącznik nr 2

44

44

WYKŁAD

INFORMACYJNY

OPIS

OPOWIADANIE

INSTRUOWANIE

POKAZ

PRZEDMIOTÓW

POKAZ

DZIAŁANIA

/ĆWICZENIA/

POKAZ

TERENU

POKAZ

OBRAZÓW

/RYSUNKÓW,

SZKICÓW/

ĆWICZENIA

SENSORYCZNE

ĆWICZENIA

MOTORYCZNE

WYKŁAD

PROBLEMOWY

KLASYCZNA METODA

PROBLEMOWA

PODAJĄCE

POGLĄDOWE

PRAKTYCZNE

PROBLEMOWE

PODGRUPA METOD

AKTYWIZUJĄCYCH

dyskusja

•metoda sytuacyjna,
• metoda przypadków,
• metoda inscenizacji,
• metoda gier,
• seminarium,
• konwersatorium,
• repetytorium

 metoda dyskusji
 metoda sytuacyjna;

metoda przypadków;

 metoda inscenizacji;
 metoda gier;
 seminarium;
 konwersatorium;
 repetytorium.

44

 metoda dyskusji

• związana z wykładem,
• okrągłego stołu,
• wielokrotna,
• panelowa,
• burza mózgów,
• metaplan

background image


FORMY SZKOLENIA WOJSK

Załącznik nr 3

45

SZKOLENIE

BLOKOWE

SZKOLENIE

POTOKOWE

45

SZKOLENIE

ZGRYWAJĄCE

SZKOLENIE

ZINTEGROWANE

ĆWICZENIA

TAKTYCZNE

Z WOJSKAMI

(TAKTYCZNO-SPECJALNE)

ZAJĘCIA

PRAKTYCZNE

MUSZTRA

BOJOWA

TRENING

KURS

SZKOLENIOWY

MOTORYCZNY

(PRAKTYCZNY)

SENSORYCZNY

(TEORETYCZNY)

PODRÓŻ

SZKOLENIOWA

ZAJĘCIA

TAKTYCZNE

FORMY ORGANIZACYJNE ZAJĘĆ

FORMY SZKOLENIA WOJSK

background image


WZ

ÓR PLANU KONFERENCJI SZKOLENIOWO-METODYCZNEJ

Załącznik nr 4

46

(NAZWA JEDNOSTKI WOJSKOWEJ)

(NAZ

WA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ)

Z A T W I E R D Z A M

..........................................................

(pełna nazwa stanowiska służbowego)

..........................................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

................................................

(data)

PLAN

KONFERENCJI SZKOLENIOWO-METODYCZNEJ

...............................................................................................

(pełna nazwa stanowiska służbowego osoby funkcyjnej

odpowiedzialnej za przygotowanie i przeprowadzenie konferencji)

..........................................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

(MIEJSCOWOŚĆ)

(MIESIĄC – ROK)

46

background image


WZ

ÓR PLANU KONFERENCJI SZKOLENIOWO-METODYCZNEJ

Załącznik nr 4

47

I.

TEMAT:
……………………………………………………………………………………………………………………………

II.

CELE KONFERENCJI:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

(Zasadniczy cel konferencji)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

III.

TERMIN:

…………………………………………………………………………..

IV.

MIEJSCE:

…………………………………………………………………………

V.

ZASADNICZA PROBLEMATYKA (ZAGADNIENIA) KONFERENCJI:
………………………………………………………………………………………………………………………...

VI.

USTALENIA ORGANIZACYJNO-METODYCZNE:
………………………………………………………………………………………………………………………..


VII. UCZESTNICY:

……………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………...


VIII. INNE:

(według potrzeb)

……………………………………………………………………………………………………………………………

47

background image


WZ

ÓR PLANU KONFERENCJI SZKOLENIOWO-METODYCZNEJ

Załącznik nr 4

48

IX. PRZEBIEG KONFERENCJI:

L.p.

CZAS

WYSZCZEGÓLNIENIE

REFERUJĄCY

UWAGI

Data

CZĘŚĆ WSTĘPNA

Podanie tematu i celu konferencji

Podanie przebiegu konferencji

W przypadku dużych konferencji dokonanie podziału na sesje

plenarne z podaniem miejsca i czasu ich trwania

CZĘŚĆ GŁÓWNA

Wygłoszenie zasadniczego referatu

SESJA …

………………………………………………..

(tematyka sesji)

prowadzący sesję – ……………………….……………………

Wygłoszenie zasadniczego referatu dotyczącego tematyki sesji

Wystąpienia uczestników z referatami

Dyskusja z możliwością zadawania pytań

SESJA …

……………………………………………………..

(tematyka sesji)

prowadzący sesję – ………………………………………

Wygłoszenie zasadniczego referatu dotyczącego tematyki sesji

48

background image


WZ

ÓR PLANU KONFERENCJI SZKOLENIOWO-METODYCZNEJ

Załącznik nr 4

49

Wystąpienia uczestników z referatami

Dyskusja z możliwością zadawania pytań

Data

SESJA …

……………………………………………………..

(tematyka sesji)

prowadzący sesję – ………………………………………

Wystąpienia z prezentacjami, pokazami np. sprzętu osób (firm)

zaproszonych przez organizatorów konferencji

Dyskusja z możliwością zadawania pytań

CZĘŚĆ KOŃCOWA

Zapoznanie uczestników konferencji z wnioskami

poszczególnych sesji.

Podsumowanie dyskusji

Wyartykułowanie wstępnych wniosków

Podsumowanie konferencji

49

background image


WZÓR PLANU NARADY SZKOLENIOWO-METODYCZNEJ

Załącznik nr 5

50

(NAZWA JEDNOSTKI WOJSKOWEJ)

(NAZWA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ)

Z A T W I E R D Z A M

..........................................................

(pełna nazwa stanowiska służbowego)

..........................................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

...............................................

(data)



PLAN

NARADY SZKOLENIOWO-METODYCZNEJ

……………………………………………………………

(określić uczestników narady)



...............................................................................................

(pełna nazwa stanowiska służbowego osoby funkcyjnej

odpowiedzialnej za przygotowanie i przeprowadzenie narady)

..........................................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

(MIEJSCOW

OŚĆ)

(MIESIĄC – ROK)

50

background image


WZÓR PLANU NARADY SZKOLENIOWO-METODYCZNEJ

Załącznik nr 5

51

I.

TEMAT:

…………………………………………………………………………………………………………………………

II.

CELE NARADY:

……………………………………………………………………………………………………………………………

(Zasadniczy cel narady)

……………………………………………………………………………………………………………………………

III.

TERMIN:

…………………………………………………………………………..

IV.

MIEJSCE:

…………………………………………………………………………

V.

ZASADNICZA PROBLEMATYKA (ZAGADNIENIA) NARADY:

……………………………………………………………………………………………………………………….

VI.

USTALENIA ORGANIZACYJNO-METODYCZNE:
………………………………………………………………………………………………………………………..…
……………………………………………………………………………………………………………………..……
…………………………………………………………………………………………………………………..………
………………………………………………………………

VII. UCZESTNICY:

……………………………………………………………………………………………………………………….

VIII. INNE:

(według potrzeb)
………………………………………………………………………………………………………………………
…..……………………………………………………………………………………………………………

51

background image


WZÓR PLANU NARADY SZKOLENIOWO-METODYCZNEJ

Załącznik nr 5

52

IX.

PRZEBIEG NARADY:

Lp.

CZAS

WYSZCZEGÓLNIENIE

REFERUJĄCY

UWAGI

CZĘŚĆ WSTĘPNA

Podanie tematu i celu narady

Podanie przebiegu narady

Prze

dstawienie problemów do rozwiązania w trakcie narady

CZĘŚĆ GŁÓWNA

Wystąpienie z referatem wprowadzającym w problematykę
narady

Wygłaszanie referatów przez uczestników narady

Dyskusja w ramach przedstawionych w części wstępnej
problemów

C

ZĘŚĆ KOŃCOWA

Dokonanie oceny dyskusji i sformułowanie wniosków przez
prowadzącego naradę

Ustalenie wytycznych (kierunków) do dalszej działalności
szkoleniowej

Podsumowanie i zakończenie narady

52

background image


WZÓR PLANU KURSU SZKOLENIOWO-METODYCZNEGO

Załącznik nr 6

53

(NAZWA JEDNOSTKI WOJSKOWEJ)

(NAZWA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ)

Z A T W I E R D Z A M

..........................................................

(pełna nazwa stanowiska służbowego)

..........................................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

...............................................

(data)


PLAN

KURSU SZKOLENIOWO-METODYCZNEGO

……………………………………………………

(określić uczestników kursu)

...............................................................................................

(pełna nazwa stanowiska służbowego osoby funkcyjnej

odpowiedzialnej za przygotowanie i przeprowadzenie kursu)

..........................................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

(MIEJSCOWOŚĆ)

(MIESIĄC – ROK)

53

53

background image


WZÓR PLANU KURSU SZKOLENIOWO-METODYCZNEGO

Załącznik nr 6

54

I.

TEMAT:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

II. CELE SZKOLENIOWE:

………………………………………………………………………...………………………………………………………………………

(Zasadniczy cel kursu)

III. TERMIN:

…………………………………………………………………………..


IV. MIEJSCE:

…………………………………………………………………………


V. USTALENIA ORGANIZACYJNO-METODYCZNE:

………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………


VI. UCZESTNICY:

…………………………………….
…………………………………….

VII.

UBIÓR I WYPOSAŻENIE:
………………………………………………………………………………………………………………………


VIII. INNE:

………………………………………………………………………………………………………………………






54

background image


WZÓR PLANU KURSU SZKOLENIOWO-METODYCZNEGO

Załącznik nr 6

55

IX. PRZEBIEG KURSU:

CZAS

TEMAT

FORMA

MIEJSCE

ZAJĘĆ

UWAGI

PROWADZĄCY

Data

CZĘŚĆ WSTĘPNA

Podanie tematu i celu kursu
Zapoznanie z przebiegiem kursu

CZĘŚĆ GŁÓWNA

Realizacja przedsięwzięć szkoleniowych odzwierciedlających
treści kursu.
Prezentowanie referatów, pokazów itp.

Pokazanie najlepszych form organizacyjnych i metod szkolenia

Zapoznanie z

wprowadzanymi na wyposażenie pododdziałów

nowej techniki i uzbrojenia, instrukcji oraz metodyk szkolenia

CZĘŚĆ KOŃCOWA

Podsumowanie kursu i sprecyzowanie wniosków końcowych
Ukierunkowanie szkolonych w upowszechnianiu najlepszych
doświadczeń w działalności szkoleniowo-metodycznej

(fakt organizacji kilku grup szkoleniowych należy uwzględnić w tabeli)

55

background image


Załącznik nr 7

56

56

KĆI-M

OBSERWACJA DZIAŁANIA KIEROWNIKA ĆWICZENIA,

KIEROWNICTWA ĆWICZENIA, ĆWICZĄCEJ KOMPANII

KOMENTARZE, SPOSTRZEŻENIA, UWAGI I WNIOSKI DOTYCZĄCE

PRZYGOTOWANIA I REALIZACJI ĆWICZENIA TAKTYCZNEGO

KOMPANII

REALIZACJA ĆWICZENIA

INSTRUKTAŻOWO-METODYCZNEGO

SCHEMAT IDEOWY REALIZACJI

ĆWICZENIA INSTRUKTAŻOWO-METODYCZNEGO (WARIANT*)

REALIZACJA ĆWICZENIA

TAKTYCZNEGO KOMPANII

Obj.

Obj.

Obj.

REJON

ZAKOŃCZENIA

ĆWICZENIA

KĆI-M

ETAP II

(ZAGADNIENIA)

ETAP III

(ZAGADNIENIA)

REJON

ROZPOCZĘCIA

ĆWICZENIA

ĆWICZĄCA
KOMPANIA

KĆT

X

KĆT

SZKOLENI

W RAMACH ĆI-M

ETAP I

(ZAGADNIENIA)

* Wariant dotyczy ćwiczenia instruktażowo-metodycznego (ĆI-M) prowadzonego przez d-cę BZ na bazie ćwiczenia taktycznego kz.
Legenda:
KĆI-M - kierownik ćwiczenia instruktażowo-metodycznego (d-ca BZ)
KĆT - kierownik ćwiczenia taktycznego kompanii ze strzelaniem (d-ca bz)

-

przykładowa trasa przemieszczania się grupy uczestników ĆI-M na kolejne punkty nauczania ĆI-M.

1

I

I

I

USTALENIA DOTYCZĄCE PRZYGOTOWANI A I REALIZACJI

ĆWICZEŃ TAKTYCZNYCH KOMPANII OBOWIĄZUJĄCE NA DANY

OKRES /LATA/ SZKOLENIA

II

1

9

1

9

9

1

2

9

9

9

1

1

1

2

1

9

2

1

1

10

3

1

2

1

9

9

1

2

9

9

9

1

1

56

background image


Załącznik nr 8

57

57

MET

ODYKA PRACY KIEROWNIKA ĆWICZENIA INSTRUKTAŻOWO-

METODYCZNEGO

I ZESPOŁU AUTORSKIEGO PODCZAS JEGO PLANOWANIA

(Wariant)

background image


WZÓR PLANU PRZEPROWADZENIA ĆWICZENIA INSTRUKTAŻOWO-METODYCZNEGO

Załącznik nr 9

58

(NAZWA JEDNOSTKI WOJSKOWEJ)

(NAZWA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ)

Z A T W I E R D Z A M

..........................................................

(pełna nazwa stanowiska służbowego)

..........................................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

..............................................

(data)

PLAN

PRZEPROWADZENIA ĆWICZENIA INSTRUKTAŻOWO-METODYCZNEGO

W DNIACH ……………

……………………………………………………

(określić uczestników kursu)

...............................................................................................

(pełna nazwa stanowiska służbowego osoby funkcyjnej

odpowiedzialnej za przygotowanie i przeprowadzenie kursu)

..........................................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

(MIEJSCOWOŚĆ)

(MIESIĄC – ROK)

58

background image


WZÓR PLANU PRZEPROWADZENIA ĆWICZENIA INSTRUKTAŻOWO-METODYCZNEGO

Załącznik nr 9

59

I. CELE:

1.

Zaprezentować wzorowy sposób ……………………….

2.

Przedstawić szkolonym …………………………………..

3.

Ujednolicić sposób ………………………………………

4.

Zaprezentować ………………………………………….

5.

………………………………………………………………

II. CZAS

: od ……….. do ………………..

III. MIEJSCE

: …………………………….

IV. USTALENIA ORGANIZACYJNO-METODYCZNE:

…………………………..

V. ZAGADNIENIA SZKOLENIOWE:

1.

2.

…..

59

background image


WZÓR PLANU PRZEPROWADZENIA ĆWICZENIA INSTRUKTAŻOWO-METODYCZNEGO

Załącznik nr 9

60

VI. PRZEBIEG SZKOLENIA METODYCZNEGO

Lp.

CZAS

TREŚĆ

PRZEDSIĘWZIĘCIA

CZYNNOŚCI

KIEROWNIKA

ĆWICZENIA

TAKTYCZNEGO

CZYNNOŚCI

KIEROWNIKA

ĆWICZENIA

INSTRUKTAŻOWO-

METODYCZNEGO

CZYNNOŚCI

UCZESTNIKÓW

ĆWICZENIA

INSTRUKTAŻOWO-

METODYCZNEGO

MIEJSCE

Data

1.

Przejazd na punkt pracy nr
1

2.

Rozpoczęcie szkolenia.

Powitanie uczestników
ćwiczenia, przedstawienie
tematu, celów oraz
zagadnień szkoleniowych.

Punkt
pracy
nr 1

3.

4.

Przerwa i p

rzejście na

punkt pracy nr 2

5.

Punkt
pracy
nr 2

6.

Przerwa i p

rzejście na

punkt pracy nr 3

7.

8.

Omówienie wstępne
ćwiczenia.

Prowadzi omówienie
wstępne ćwiczenia.

Punkt
pracy
nr

9.

Przerwa

10.

Podsumowanie ćwiczenia
instruktażowo-
metodycznego.
Postawienie zadań.

Podsumowuje

ćwiczenie.

Stawia zadania do
działalności metodyczno-
szkoleniowej w bieżącym

Punkt
pracy
nr

….

60

background image


WZÓR PLANU PRZEPROWADZENIA ĆWICZENIA INSTRUKTAŻOWO-METODYCZNEGO

Załącznik nr 9

61

Lp.

CZAS

TREŚĆ

PRZEDSIĘWZIĘCIA

CZYNNOŚCI

KIEROWNIKA

ĆWICZENIA

TAKTYCZNEGO

CZYNNOŚCI

KIEROWNIKA

ĆWICZENIA

INSTRUKTAŻOWO-

METODYCZNEGO

CZYNNOŚCI

UCZESTNIKÓW

ĆWICZENIA

INSTRUKTAŻOWO-

METODYCZNEGO

MIEJSCE

Data

roku.

11.

Przejazd uczestników do
garnizonów


Załącznik nr 1 na 1 ark (Mapa) - Plan Przeprowadzenia Ćwiczenia instruktażowo - metodycznego
Załącznik nr 2 na 6 str.

-

Harmonogram przebiegu ćwiczenia


61

background image


Załącznik nr 10

62

P

P

O

O

D

D

O

O

B

B

I

I

E

E

Ń

Ń

S

S

T

T

W

W

A

A

I

I

R

R

Ó

Ó

Ż

Ż

N

N

I

I

C

C

E

E

Z

Z

A

A

J

J

Ę

Ę

Ć

Ć

I

I

N

N

S

S

T

T

R

R

U

U

K

K

T

T

O

O

R

R

S

S

K

K

O

O

-

-

M

M

E

E

T

T

O

O

D

D

Y

Y

C

C

Z

Z

N

N

Y

Y

C

C

H

H

I

I

I

I

N

N

S

S

T

T

R

R

U

U

K

K

T

T

A

A

Ż

Ż

O

O

W

W

O

O

-

-

M

M

E

E

T

T

O

O

D

D

Y

Y

C

C

Z

Z

N

N

Y

Y

C

C

H

H

ZAJĘCIA

INSTRUKTORSKO-METODYCZNE

ZAJĘCIA

INSTRUKTAŻOWO-METODYCZNE

PORÓWNANIE ZE WZGLĘDU NA:

CEL I SZCZEBEL PROWADZENIA

Przygotowanie

oraz

doskonalenie

uczestników w występowaniu w roli
instruktora na punkcie nauczania.

Przygotowanie dowódców do organizacji i
prowadzenia zajęć w roli ich kierownika.

DOBÓR TREŚCI (ZAGADNIEŃ)

Może być dowolnie dobrany według
programu szkolenia.

Musi wyrażać logiczny ciąg czynności
i działań zgodnych z zasadami taktyki
oraz realizmem pola walki (misji).

KOLEJNOŚĆ REALIZACJI ZAGADNIEŃ

Nie muszą być realizowane wszystkie
i po kolei.

Muszą być realizowane wszystkie
we

dług określonego układu zajęcia

lub etapów.

ROLĘ UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ

Wszyscy uczestnicy mogą
występować, raz w roli ćwiczących,
innym razem w roli instruktora.
Prowadzący omawia zajęcia oraz
udziela

wskazówek i wytycznych co do

metodycznego postępowania
instrukto

rów i ich działania podczas

zajęć programowych

.

Kieruje dowódca określonego szczebla.
Zajęcie prowadzi jego bezpośredni
podwładny ze swoim pododdziałem.
Pozostali uczestnicy (przyszli kierownicy
szkolenia) obserwują działanie i
wymieniają uwagi, poglądy
z

prowadzącym zajęcie instruktażowo-

metodyczne, a on

na zakończenie ustala

i określa obowiązujący sposób
przeprowadzenia tematu i zagadnień
zajęcia.

62

background image


WZÓR PLANU KURSU INSTRUKTORSKO-METODYCZNEGO

Załącznik nr 11

63

(NAZWA JEDNOSTKI WOJSKOWEJ)

(NAZWA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ)

Z A T W I E R D Z A M

..........................................................

(pełna nazwa stanowiska służbowego)

..........................................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

..............................................

(data)

PLAN

KURSU INSTRUKTORSKO-METODYCZNEGO

……………………………………………………

(określić uczestników kursu)

...............................................................................................

(pełna nazwa stanowiska służbowego osoby funkcyjnej

odpowiedzialnej za przygotowanie i przeprowadzenie kursu)

..........................................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

(MIEJSCOWOŚĆ)

(MIESIĄC – ROK)


63

64

63

background image


WZÓR PLANU KURSU INSTRUKTORSKO-METODYCZNEGO

Załącznik nr 11

64

I.

CELE SZKOLENIOWE:

……………………………………………………………………………………………………………………………

……………………

(Zasadniczy cel kursu)

……………………………………………………………………………………………………………………………

……………………

II. TERMIN:

…………………………………………………………………………..



III. MIEJSCE:

…………………………………………………………………………



IV. UCZESTNICY:

…………………………………….
…………………………………….

V.

WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE:
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………


VI. INNE:

………………………………………………………………………………………………………………………



64

background image


WZÓR PLANU KURSU INSTRUKTORSKO-METODYCZNEGO

Załącznik nr 11

65


VII. PRZEBIEG KURSU INSTRUKTORSKO-METODYCZNEGO

Lp.

CZAS

PRZEDMIOT/ TREŚĆ PRZEDSIĘWZIĘCIA

MIEJSCE

ODPOWIEDZIALNY

UWAGI

FORMA

PROWADZACY

Data

Grupa ……

1.

do godz…..

Przyjazd uczestników kursu


2.

Od ..do ..

Powitanie uczestników i zapoznanie z celami kursu

Sala

konferencyjna

Dowódca ….

3.

Zagadnie

nie ….

np. Sprawdzian …..

Sala

konferencyjna .

Sprawdzian

Dowódca …..

Szef Sztabu ….

Sprawdzian

pisemny

4.

Zagadnienie ….

5.

Przerwa

6.

Zagadnienie ….

7.

Zagadnienie ….

8.

Obiad

9.

10.

Kolacja

11.

Przegrupowanie do miejsc zakwaterowania.

Szef logistyki ….

Data

12.

Przyjazd uczestników kursu do …….

Szef logistyki ….

13.

Od …

Powrót do garnizonów

Dowódcy pojazdów

jeżeli w ramach jednego kursu organizowanych jest kilku grup szkoleniowych należy to uwzględnić w tabeli)

65

56

61

64

background image


Załącznik nr 12

66

POKAZOWA

podanie tematu, celu zajęć oraz zagadnień

szkoleniowych i czasu na ich przerobienie.

sprawdzenie przygotowania się uczestników wg
wytycznych;

pokaz-inscenizacja realizacji poszczególnych

zagadnień przez wcześniej przygotowanych
instruktorów (dowódców);

omówienie spraw spornych;

ostateczne ustalenia przebiegu zajęć (ćwiczeń);

omówienie warunków bezpieczeństwa.

podanie terminu zajęcia (ćwiczenia);

postawienie zadań związanych z przygotowaniem
się do zajęć, w tym także z wykonaniem planu-
-konspektu.

KOLEGIALNA

(AKTYWIZUJĄCA)

CZĘŚĆ WSTĘPNA

podanie tematu, celu zajęć i propozycji zagadnień

(etapów) szkoleniowych oraz czasu i kolejności
ich realizacji.

sprawdzenie przygotowania się uczestników;

CZĘŚĆ GŁÓWNA

wysłuchanie innych propozycji podziału zajęcia
(ćwiczenia) na zagadnienia szkoleniowe (etapy);

wysłuchanie propozycji dot. czynności podczas
zajęć i wykorzystania przemarszu;

wspólne ustalenie rejonu zajęcia (ćwiczenia);

wspólne ustalenie sposobu przeprowadzenia
każdego zagadnienia i kolejności, jak w zajęciu;

pokazanie możliwości wykorzystania obiektów
bazy szkoleniowej oraz sposobu pozorowania
pola walki i działań przeciwnika;

podanie limitów środków materiałowych
niezbędnych do przerobienia poszczególnych
zagadnień zajęcia;

omówienie warunków bezpieczeństwa.

CZĘŚĆ KOŃCOWA

udzielenie wytycznych do przygotowania i prze-

prowadzenia zajęcia;

określenie terminu opracowania i akceptacji
planu-konspektu.

podanie tematu, celu zajęć oraz zagadnień
szkoleniowych i czasu ich realizacji.

sprawdzenie przygotowania się uczestników;

Określenie:

organizacji zajęć;

czasu realizacji zagadnień (etapów);

sposobu przeprowadzenia poszczególnych
zagadnień;

zabezpieczenia materiałowo-technicznego;

zakresu przygotowania się do zajęć;

omówienie warunków bezpieczeństwa.

podanie terminu zajęć (ćwiczeń);

określenie terminu opracowania i akceptacji
planu-konspektu oraz gotowości do zajęć.

CZĘŚĆ WSTĘPNA

CZĘŚĆ GŁÓWNA

CZĘŚĆ KOŃCOWA

CZĘŚĆ WSTĘPNA

CZĘŚĆ GŁÓWNA

CZĘŚĆ KOŃCOWA

METODY PRZEPROWADZENIA INSTRUKTAŻU

D

D

Y

Y

R

R

E

E

K

K

T

T

Y

Y

W

W

N

N

A

A

/

/

R

R

O

O

Z

Z

K

K

A

A

Z

Z

O

O

D

D

A

A

W

W

C

C

Z

Z

A

A

/

/

Celem instruktażu jest wskazanie sposobu prowadzenia zajęć na punktach nauczania, ukierunkowanie metodycznego przygotowania
instruktorów do zajęć, a także sprawdzenie ich umiejętności metodycznych w prowadzeniu szkolenia.

66

background image

Załącznik nr 13

67

ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI SZKOLENIOWO-METODYCZNEJ

NA POSZCZEGÓLNYCH SZCZEBLACH DOWODZENIA

L
p

Zadania

SZEF, DOWÓDCA (RÓWNORZĘDNY)

SG WP

RSZ

ZT

Brygada,

pułk

(oddział)

Batalion

Kompania

Pluton

Drużyna

Sekcja/

instruktor

1.

Przygotowanie

bezpośrednio podległych
dowódców do dowodzenia
w czasie prowadzenia
działań bojowych.

2.

Wyszkolenie bojowe

do

wodzonego związku

taktycznego, oddziału,
pododdziału,

3.

Wyszkolenie i zgranie

podległego dowództwa
(sztabu).

4.

Zgranie systemu walki

dowodzonego ZT, oddziału,
pododdziału.

5.

Przygotowanie

bezpośrednio podległych
dowódców do kierowania
działalnością szkoleniowo-
metodyczną.

6.

Ocena stanu wyszkolenia

podległych ZT, oddziałów,
pododdziałów oraz osób
funkcyjnych.

Legenda:

- realizacja przedsięwzięć siłami i środkami przełożonego na korzyść podwładnego (np. kursy instruktorsko metodyczne).

67

background image

WZÓR PLANU-KONSPEKTU

Załącznik nr 14

68

……………………., dnia ..................

(Mie

jscowość)

(data)

ZATWIERDZAM

.....................................

(pełna nazwa stanowiska służbowego)

..........................................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

PLAN

– KONSPEKT

do przeprowadzenia zajęć z …………………………………………………

(nazwa przedmiotu)

z …………………………. w dniu .........................

(nazwa pododdziału)

(data)

I. TEMAT :

……………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………

………………………………………………………………………… ..

(treść tematu)

II. CELE ZAJĘĆ :

− Zapoznać ………………………………………………………………………………
− Uczyć: ………………………………………………………………………………
− Doskonalić: ……………………………………………………………………………
− Zgrywać: ………………………………………………………………………………
− Sprawdzić: ……………………………………………………………………………

cele zajęć dobrać w zależności od cyklu szkolenia


III. FORMA:

……………………………………


IV. CZAS:

……………………………………


V. MIEJSCE:

……………………………………


VI. ZAGADNIENIA:

………………………………………………………………………………………

VII. WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE:

…………………………………………………………………………………………


VIII. LITERATURA:

…………………………………………………………………………………………

IX. ZABEZPIECZEN

IE MATERIAŁOWO-TECHNICZNE:

…………………………………………………………………………………………


X. ORGANIZAC

JA ZAJĘĆ*:

(w formie graficznej)

68

background image

WZÓR PLANU-KONSPEKTU

Załącznik nr 14

69

XI. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA*:

…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………

XII. INNE (DODATKOWE):

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………


XIII. WPROWADZENIE W S

YTUACJĘ TAKTYCZNĄ

*

:

(według potrzeb)

…………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

nie występują w niektórych formach zajęć

XIV.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:


CZĘŚĆ WSTĘPNA (... min)

Rozpoczęcie zajęć

CZĘŚĆ GŁÓWNA (... min) **

Wariant tabelaryczny (struktura tabeli dobierana wg potrzeb)

Lp.

ZAGADNIENIA

I CZAS

CZYNNOŚCI

KIEROWNIKA

ĆWICZĄCYCH

DOWÓDCÓW

SZKOLONYCH

1.

2.

Lp.

ZAGADNIENIA

I CZAS

SYTUACJA

TAKTYCZNA*

CZYNNOŚCI

KIEROWNIKA

ĆWICZĄCYCH

1.

2.

*

W wariancie do szkolenia z Taktyki, do innych zajęć wg. potrzeb.

**

W zajęciach specjalistycznych dopuszcza się modyfikację części głównej stosownie do potrzeb

wynikających ze specyfiki szkolenia.

69

background image

WZÓR PLANU-KONSPEKTU

Załącznik nr 14

70



Wariant opisowy:

ZAGADNIENIE 1

(... min)

…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………

(treść zagadnienia)

…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………

(opis zagadnienia)


CZĘŚĆ KOŃCOWA (... min)

Zakończenie zajęć

ZAŁĄCZNIKI:

1. ............................................................
2. ............................................................
3. ............................................................

OPRACOWAŁ

.....................................

( nazwa stanow

iska służbowego)

.........................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)

70

background image

WZÓR PLANU PRACY INSTRUKTORA NA

PUNKCIE NAUCZANIA

Załącznik nr 15

71

……………………., dnia ..................

(Miejscowość)

(data)

ZATWIERDZAM

.....................................

(pełna nazwa stanowiska służbowego)

....................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)




PLAN PRACY

INSTRUKTORA NA PUNKCIE NAUCZANIA



I. ZAGADNIENIE:

…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
……………………… …………………………………………………………….

(treść zagadnienia)

II. CEL:

(podać jeden cel)

− zapoznać:
− uczyć:
− doskonalić:
− zgrywać:
− sprawdzić:

III. CZAS:

……………………………………

IV. MIEJSCE:

……………………………………

V. LITERATURA:

………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
……………………

71

background image

WZÓR PLANU PRACY INSTRUKTORA NA

PUNKCIE NAUCZANIA

Załącznik nr 15

72

VI. ZABEZPIECZEIE MATERIAŁOWO-TECHNICZNE:

………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………

VII. WARUNKI BEZPIECZEŃSTAWA:
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………

PRZEBIEG Z

AJĘĆ :

Lp.

CZYNNOŚCI INSTRUKTORA

CZYNNOŚCI

SZKOLONYCH





czynności instruktora mogą być przedstawione w formie opisowej (tabela) lub graficznej (schemat
postępowania)


OPRACOWAŁ

.........................................

(stopień, imię i nazwisko, podpis)



72


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Instrukcja działalności szkoleniowo metodycznej (cz gwna)
Instrukcja o działalności szkoleniowo - metodycznej, Regulaminy MON
Instrukcja działalności szkoleniowo metodycznej (cz gwna)
DZIAŁALNOŚC SZKOLENIOWO METODYCZNA WYCIĄG Z INSTRUKCJI
Oferta szkolenia Metodyk zdalnego nauczania, Pedagogika materiały, Semestr V, Mapy poznawcze i mnemo
Kwestionariusz Zachowania się Ucznia w Szkole, Metodyka Pracy Opiekuńczo - Wychowawczej
RAMOWY PROGRAM INSTRUKTAŻU OGÓLNEGO, szkolenia
Zaswiadczenie do instruktazu1, BHP(1), SZKOLENIA BHP
7. Lektura intertekstualna w szkole, metodyka
RAMOWY PROGRAM INSTRUKTAŻU STANOWISKOWEGO, szkolenia
INSTRUKTAŻ, uczelnia, dydaktyka - metody kształcenia
STOPIEŃ SZKOLENIA METODYKA, Monika Chesus
instrukcja SIL szkolenie i upow Nieznany
instrukcja ws szkolenia bhp z wzorami

więcej podobnych podstron